Du oplever, at konkurrencen er intensiveret, udviklingshastigheden er steget.
Derfor er det ekstremt vigtigt at vide om du rammer din kunde rigtigt. Leverer du den værdi de forventer?
Desuden oplever du, at nye teknologiske muligheder, afsmitning fra B2C-markedet og kraftigt stigende forventninger om at få ’my size’ er nogle af de forhold du skal indtænke.
Det kan også være at disse tendenser åbner nye kundegrupper, som du ikke hidtil har kunnet betjene.
Jeg kan hjælpe dig med at skabe
- Et opdateret billede af dine kunder og det de ønsker løst
- Ideer til nye eller opdaterede værditilbud
- Check af din forretnings-model i forhold til de nye og opdaterede værditilbud. Hvor langt er du fra at kunne levere?
Din organisation skal kunne nogle andre ting i morgen for at kunne konkurrere.
Fremtidens virksomhed er data-drevet. Hvad betyder det for din organisation, dens kompetencer og styring og hvordan skal man arbejde med det?
Du skal derfor finde en vej fra nutid til fremtid, der har størst mulige chance for succes og leverer de kompetencer, der er nødvendige for at vinde konkurrencen om kunden
Jeg kan hjælpe dig med
- Klart, fælles billede af nutid og fremtid for din organisation
- Prioriteret plan for rejsen fra A til B
- Plan for involvering og engagement
- Team til at løse opgaven, ideelt en blanding af interne og eksterne ressourcer
Et projekt repræsenterer ofte en væsentlig investering, og som regel er det baseret på en godkendt business case.
Systematisk styring af program og projekt er derefter nødvendig for at sikre at de lovede resultater bliver leveret indenfor budget og tidsplan.
Baseret på min erfaring fra mit arbejde med nogle af verdens førende virksomheder og organisationer kan hjælpe med
- Overordnet design af program.- og projektforløb
- Identifikation af individuelle arbejds-strømme og tilhørende ressource-behov og afhængigheder.
- Valg af bedst mulige arbejdsform (agil, vandfald).
- Stram operativ styring ,opfølgning og risiko-styring – hele vejen til aflevering
7 ud af 10 projekter fejler i at levere det ønskede resultat.
Det er ikke pgra. Dårlig eller manglende planlægning og styring af projektet.
Det skyldes, at der ikke er taget tilstrækkeligt hånd om involvering og engagement af organisationen, kunder og andre stakeholders.
Baseret på min erfaring fra komplekse projekter, mange af dem med stakeholdere i forskellige geografier, kulturer, kan jeg bl.a. hjælpe med
- Overordnet valg af tilgang med udgangspunkt i den konkrete situation
- Identifikation af stakeholders og deres indflydelse og holdninger.
- Planlægning af proces for involvering samt måling af udvikling, kommunikationsplaner, planer for uddannelse og træning mm.
- Løbende risikostyring